Her vil du oppleve norsk energihistorie fra tidlig 1800-tall og fram til i dag, og se hvordan det fossile og fornybare alltid har eksistert side om side i norsk energihistorie. I hjertet av utstillingen finnes et orakel, der du kan be om svar på hvordan vi kan skape bærekraftig, ny ENERGI i klimakrisens tid.
Åpningsarrangementet vil by på alvor, innsikt, håp og humor. Vi skal på speed-date med energihistorien, få høre om nye oppfinnelser som kan forbedre verden, og spørre om vi nå har våknet opp og forstått at energiformene vi velger har konsekvenser for klima, natur, dagligliv og samfunnsutvikling – hele klodens fremtid.
Den aller første permanente utstillingen vi åpnet på Teknisk Museum på Kjelsås i 1986, het "Energi". Med ENERGI i klimakrisens tid viser vi at energi fortsatt er blant våre viktigste områder for samling, utstillinger og aktiviteter.
Meld deg på her for påminnelse og oppdateringer med programdetaljer: