fbpx
Sommeråpent 10–17 alle dager | Kjøp billett

From land to sea

EN: From Land to Sea (20’10”) is a composition for noise that sonically explores the movement of oil between traffic and nature. Merging sound recordings of waves of vehicles and sea waves, it follows the journey oil takes from road to nature (and vice versa). At the same time, this work reflects upon the private/public sphere, our actions and common responsibilities, the speeds and chronic noise levels that dominate contemporary landscapes, their impact on my own dreams and imagination.

Sounds are staged as stories, obscuring boundaries between mechanical sounds and sounds coming from sea waves, branches, human conversations and birds. While the first part of the piece explores various sources and movements causing and caused by noise, it culminates in a musical landscape shaped by endless feedback, reverberations and delays. What usually is perceived as background noise, becomes the main and constant force within this piece, resulting in both chaotic and peaceful floods within a darkened room.

All sounds recorded in Brussels and Ostend, Belgium, 2020-2021
Made possible by the valuable support of PRAKSIS, Goethe Institut, Teknisk Museum (NO), Q-O2 (BE).

NO: From Land To Sea (20’10") er en støykomposisjon som sonisk utforsker oljens bevegelse mellom trafikk og natur. Ved å mikse lydopptak av biler og bølgebrus, følger komposisjonen reisen oljen tar fra vei til natur (og omvendt). Samtidig gjenspeiler dette stykket den private/ offentlige sfæren, våre handlinger og felles ansvar, hastighetene og det kroniske støynivået som dominerer moderne landskap, og deres innvirkning på mine egne drømmer og fantasi.

Lyder iscenesettes som fortellinger og utvisker grensene mellom mekaniske lyder og lydene fra bølger mot land, grener i vinden, fuglsang eller samtaler mennesker i mellom. Stykket starter som en utforskning av ulike lyder og bevegelser som skaper eller forårsakes av støy - og kulminerer i et musikalsk landskap preget av endeløse feedbacks, etterklang og forsinkelser. Det som vanligvis oppleves som bakgrunnsstøy blir stykkets sentrale og drivende kraft, - som kuliminerer i både kaotiske og harmoniske dønninger i mørklagte rom.

Geraldine Vanspauwen

Biography

Geraldine Vanspauwen (1995, Belgium) studied musicology, art history and philosophy at the universities of Ghent, Oslo, Brussels and Puebla. As part of the collective BRAAK, she has been editing and curating poetic cahiers and evenings where word, sound and performance meet. She got further involved with the magical and material world of sound through artistic residencies at PRAKSIS (NO) and Q-O2 (BE) and is currently experimenting with the poetics of silence and noise, human-machine relationships,  imagined landscapes and sonic diary fragments.

NYHETSBREV

Vi sender deg gjerne nyheter på e-post

Ja, takk!

Vennligst aktiver JavaScript for å kunne sende dette skjemaet

ADRESSE

Teknisk museum

Kjelsåsveien 143

KONTAKT OSS

Norsk Teknisk Museum
Kjelsåsveien 143
0491 Oslo

Tlf: 22 79 60 00
Telefontid: Man.–fre. kl. 08–16
Org. nr.: 979676832

E-post: Denne e-postadressen er beskyttet mot programmer som samler e-postadresser. Du må aktivere javaskript for å kunne se den.
Eller fyll ut kontaktskjema

Skole og barnehage:
Epost (kontaktskjema)
Tlf: 22 79 60 60
Telefontid: Tir.–fre. kl. 13.15–15

Utleie av lokaler:
Denne e-postadressen er beskyttet mot programmer som samler e-postadresser. Du må aktivere javaskript for å kunne se den.
Tlf: 22 79 60 00