Personvern knyttet til skolebookinger
Personopplysninger som lagres
Vi lagrer kun navn og e-post til den personen som booker et tilbud hos oss.
Formål med behandlingen
Vi behandler opplysningene for å kunne gjennomføre våre forpliktelser etter avtale med skolen/barnehagen. Registrering av e-post er nødvendige for at den som booker skal kunne få svar på forespørselen, samt at vi i etterkant kan gi lærer beskjed om eventuelle viktige endringer.
Vårt online bookingsystem følger EUs nye personverndirektiv.
Lærer fyller inn navn og e-post og får en autogenerert e-post som svarer på forespørselen.
Bookingsystemet gjør også at lærer får en automatisk påminnelse tre dager før besøket, samt en forespørsel om evaluering umiddelbart etter at besøket er gjennomført.
Grunnlaget for behandlingen
Informasjon om navn og e-postadresse benyttes for å oppfylle kjøpsavtalen. Grunnlaget for denne behandlingen er personvernforordningens, Rettslig forpliktelse, Art 6 (c)
Navn og e-post på lærere lagres i tre år. E-post-lister kan brukes til nyhetsbrev som sendes ut maksimalt fem ganger per år. Grunnlaget for denne behandlingen er personvernforordningen Art 6 (a). Du kan når som helst trekke tilbake ditt samtykke til slik bruk.
I nyhetsbrevene kan lærerne lett trykke «Meld på/Subscribe» eller «Meld av/Unsubscribe»
Innhenting av personopplysninger
Vi lagrer de personopplysningene du har avgitt på våre nettsider i forbindelse med din bestilling.
Utlevering av opplysninger til tredjeparter
Vi vil ikke dele, selge, overføre eller på annen måte utlevere personopplysninger til andre, med mindre vi er rettslig forpliktet til det. I et eventuelt nyhetsbrev vil aldri andre mottakere være synlig for den som mottar nyhetsbrevet.
Sletting av personopplysninger
Opplysninger vi har mottatt i forbindelse med ditt kjøp lagres i vårt aktive kunderegister i 3 år. Etter 3 år slettes alle personopplysninger.
Rettigheter for den registrerte
Vi behandler personopplysninger i henhold til personopplysningsloven og gjeldende forskrifter. Det gjøres oppmerksom på at du kan kreve innsyn i og flytting av egne personopplysninger, samt kreve retting eller sletting av opplysninger.
Det kan klages til Datatilsynet på behandling i strid med reglene.
Informasjonssikkerhet
Vi sikrer personopplysningene ved både fysisk og virtuell adgangs- og tilgangskontroll. Kun et fåtall av museets ansatte har administratorrettigheter til å kunne administrere museets bookingsystem.
Kontaktinformasjon
Henvendelser om hvilke opplysninger som er registrert, retting og sletting kan sende skriftlig til følgende adresser:
E-post:
Adresse: Norsk Teknisk Museum
Formidlingsvandelingen /v Håvard Heggelund
Kjelsåsveien 143
0491 OSLO
Hvis du har andre spørsmål knyttet til lagring av personopplysninger:
Send en e-post til: